måndag 1 juni 2015

30 times two


När min kära barndomsvän Jessica bjuder in till festligheter kan man inte bara tacka nej. Det är helt enkelt inget som man kan missa. Så när Jessicas och hennes kära pojkvän Petters 30-årsfest ägde rum i ett växthus utanför Helsingborg var jag på plats för att fira. 

Mitt schema var otroligt späckat dessa dagar och på morgonen när jag skulle flyga ner till Skåne ifrågasatte jag verkligen om det var så klokt att packa in ännu en tillställning och den transport över halva Sverige som den krävde. Så här i efterhand är jag så otroligt glad att jag ändå åkte ner. Festen var nämligen helt fantastisk. Inte för att jag hade förväntat mig något annat, men ändå.

Jessica tillhör den där typen av människor som aldrig gör något halvdant. Hon går in i sina projekt med känsla, engagemang och kärlek. Då blir också resultatet därefter. Inget lämnas åt slumpen och varenda detalj finslipas in i sömmarna. Jag känner igen mig i hennes lustfyllda och kreativa jag och på många sätt är vi så lika. Ändå så olika. Det är det som gör vår vänskap så häftig.

När Jessica och Petter redan i höstas började prata om hur de skulle fira sina 30-årsdagar så var jag snabb med att uppmuntra dem med att ställa till med kalas. Kanske för att jag själv vet hur härligt det är att få fira med de människor som man älskar, men också för att det är väldigt roligt att ordna en fest. Petter var kanske inte lika pepp på detta som Jessica, men när den briljanta idén med att ha festen i ett växthus föddes sken han upp. Och så bra det blev. 

Med stor omsorg och efter x antal timmars förberedelser hade växthuset förvandlats till en lantlig cupcakes-dröm. En bohemisk miljö där allt hade en touch av shabby chic och där hönsen sprang runt bland pastellfärgade dekorationer. Underbart!

Trots att regnet öste ner och vinden ven horisontellt så hade festen allt; trevliga människor, lekar, kreativa huvudbonader, musik, god mat, leenden, tårar, tal, dans och framför allt, en stort portion kärlek.

Tack älskade Jessica och Petter för en underbar 30-årsfest!





































/Anna

1 kommentar:

Unknown sa...

Oh vilket kalas!