tisdag 17 juni 2014

Welcome to Gypset Nomad!


Att komma på ett passande namn på en livsstilsblogg som vill inspirera, väcka tankar och skapa lust var ett enkelt val. Gypset Nomad speglar min livsstil och kändes därför väldigt passande. De två orden står också för mycket av det jag tror på. Nämligen att livet är så mycket mer än den stress vi ofta lever med. 

Jag är själv slav under konsumtionssamhället och kan villigt erkänna att jag älskar att köpa nya inredningsprylar till mitt hem eller att gå ut och äta en god middag. Men liksom "gypsettarna" älskar jag också att leva ett bohemiskt, konstnärligt och halvnomadiskt liv där rikedom definieras i nära och kära, spännande upplevelser, resor, berikande möten och erfarenheter snarare än i pengar och saker. Jag dras ständigt mellan dessa två livsstilar och i denna blogg kommer jag att dela med mig av dem båda. 

Gypset Nomad kommer att innehålla allt från reseberättelser, reflektioner och tankar till mat, inredning, inspirerande bilder och andra spännande ting i livet.
Trevlig läsning! 
~
"Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr".


Karin Boye

Inga kommentarer: