måndag 28 juli 2014

Livskvalitet i världens vackraste skärgård


De senaste dagarna har jag haft förmånen att få tillbringa massor av tid ute till havs ombord på en segelbåt tillsammans med några vänner. Och som jag njutit. Det finns många vackra platser på denna jord som lockar med fina miljöer, men Stockholms skärgård är helt oslagbart. I synnerhet på sommaren. Ljuset, naturen, kobbarna och skären och framför allt lugnet...Det är livskvalitet så att det förslår.

Att segla ut i Stockholms skärgård en sen sommarkväll i juli är en magisk upplevelse. Jag tröttnar aldrig på det. Och även om jag gjort det så många gånger förr är nyförälskelsen lika stor varje gång. Det är så vackert att det nästan gör ont och ju längre ut man kommer desto större frihetskänsla känner man. Det är så orört och fridfullt, så vackert och levande.

Helgen har varit oförglömlig på alla sätt och vis och när de mörka vinterkvällarna infaller om några månader kommer jag att tänka tillbaka på minnena av ett vindstilla hav, vackra naturhamnar, ett magisk ljus, nakenbad under stjärnhimlen, vind i seglen, festligheter och dans i goda vänners lag, smarrig mat, många skratt och härliga timmar till havs. 



















Seglatsen kröntes med årets i särklass godaste strömming på Nya Dannekrogen på Utö. Rekommenderas varmt!

Love 
Anna

Inga kommentarer: