torsdag 24 juli 2014

Life Through A Lens


Att gestalta livet och världens alla skepnader och levande varelser genom bilder är något väldigt speciellt. Jag blir alltid väldigt berörd av bilder och kanske allra mest av fotografier på gamla människor eller barn, men också av djur och natur. Det finns något så vackert i betraktelsen. Något så unikt. 

Min kära vän Marcus Westberg har sedan många år tillbaka rest världen över i jakt på just sådana bilder. Främst har resorna gått till Afrika, men även Australien, Nya Zeeland, Asien och norra Europa. Marcus reser ibland på egen hand, men har ofta med sig sin fru Kate som frilansar som journalist. Tillsammans driver de Life Through A Lens där de gör uppdrag för bla National Geografic. Marcus och Kate är otroligt fina och varma människor och jag är så lycklig över att få ha dem i mitt liv och ta del av deras berättelser och äventyr.

Jag som har följt Marcus sedan liten är mäkta stolt över att nu få betrakta hans underbara fotografier och imponeras av hans sätt att ta sig an olika utmaningar på olika kontinenter. Med kamera och stativ i hand lyckas han fånga de där magiska stunderna och lyckas förmedla den där äkta känslan som man vill att fotografier ska framkalla. Oavsett om det är mäktiga lejon och elefanter på Afrikas savann eller om det är naturscener från Oceanien så är de magiska och berör mig enormt mycket. 

Samtliga bilder är lånade från Life Trough A Lens, fotograf Marcus Westberg. Tusen tack Marcus!























En bild säger mer än tusen ord...

Vill du följa Marcus och Kate och deras fantastiska nomadliv, klicka 
här eller följ dem på Facebook genom att klicka här. Marcus bloggar även för svenska Vagabond, läs mer här.

/Anna


Inga kommentarer: