tisdag 6 januari 2015

Yoga for life


Hur kopplar du av i vardagens stress? Jag finner ofta ro i själen genom att vara utomhus i naturen, vid havet eller framför staffliet, men emellanåt gör jag även lite yoga. Det är väldigt rofyllt och avkopplande. 

Visst är det härligare att göra det utomhus, men faktum är att man även kan skapa små utrymmen i hemmet där man kan finna ro, Det viktiga är att det känns bra, och framförallt lugnt. Jag tänder alltid min marockanska lykta när jag gör yoga. Det ger mig ro. Sedan tar jag på min härliga kimono och bara försvinner in i min egen lilla värld. Vissa gånger går bättre än andra beroende på sinnesnärvaro, men om man väl finner den och är där 100 procent så är yoga väldigt befriande. Mitt mål med 2015 är att ta mig tid för både yoga och annat som ger mig styrka och ro. Jag inbillar mig att jag skulle ha lättare att "landa" då, vilket emellanåt vore väldigt nyttigt och bra. Vi får väl se om mitt aktiva jag klarar av det? Det återstår att se...


Ta hand om er!

Love!
/Anna

Inga kommentarer: