måndag 5 januari 2015

10 Gypset Rules


Julia Chaplin är kvinnan bakom bokserien Gypset Style, Gypset Travel och Gypset Living. Den sistnämnda boken är en nykomling i min bokhylla. Jag har tidigare skrivit om de två andra böckerna och Gypset Living är minst lika härlig. Inspiration så det förslår och jag älskar att bläddra mig igenom sidorna.

De inspirerande miljöerna i boken och mötena med människorna skildras med härliga texter och vackra bilder. I boken skriver Julia även om tio regler för gypsettare. Nästan som om de vore de tio budorden. Väldigt härligt på något sätt och flera av reglerna köper jag rakt av.


10 Gypset Rules

#1: If you're going to embellish your past while traveling, make sure there is no Internet connection.

#2: If a stranger invites you to stay at his house and it's on a good surf break, always accept.

#3: Don't lounge with your shoes on.

#4: In the Mediterranean, everything from swimming to soul searching shoud be done with entourage.

#5: Villas, palazos, and mansions are fine as long as you share them.

#6: Never crash a party empty-handed.

#7: Climb mountain, hold up your lighter, and shout out the word "nomad"...really loud.

#8: Always be open to spontaneity. Even when it comes to commines and weird yoga poses. 

#9: If a mysterious stranger with a gleam in her eye offers you a dose of special something, take it.

#10: When traveling to Mongolia make sure it's summer and to bring trail mix and a leopard-print fez.

Ur Gypset Living, Julia Chaplin, Assouline, 2014






Live and love!
/Anna

Inga kommentarer: