onsdag 22 juli 2015

Konsten att välja rätt klänning bland spetsarna

Bröllopet i Florens närmar sig med stormsteg och beslutsångesten över klädval börjar nu kommer över mig. Eftersom jag är en tjej som älskar klänningar får sådana här tillställningar mig att "go bananas". Bröllopsfirandet pågår i dagarna tre, men på lördagen äger själva ceremonin rum och det är också till den festen som klädpaniken är som störst. Att hitta en klänning är inte svårt, men det jobbiga ligger i att hitta den rätta. Den där klänningen som man både känner sig trygg och snygg i och som också passar omgivningarna perfekt.  

Idag när jag gick förbi Mood-gallerian här i Stockholm hittade jag denna underbara klänning från svenska Valerie. Hur vacker är inte denna kreation med bar rygg och spets? Enda kruxet är att den är svart. I sydeuropa är svart klädsel på bröllop mer vanligt än i Sverige, men ändå känns det lite dystert på något sätt. Ska man följa vett och etikett-boken så är den väl heller inte helt korrekt, men ändå blev jag så förälskad. Och var passar den inte bättre än på just Four Seasons i Florens. 

Ja, det återstår att se om det blir den eller om jag hittar någon annan läcker variant. Ett som är säkert är iallafall att det blir spets i överflöd.


/Anna

  

Inga kommentarer: