fredag 17 juli 2015

Drömmen om ett litet stenhus vid havet

 

En dröm som jag en vacker dag hoppas kunna uppfylla är den om att ha ett litet stenhus vid havet. En mer fridfull plats kan jag inte tänka mig. Vindpinade miljöer, karga klippor, havsbris och sten. Där skulle jag verkligen finna ro. Huset skulle inte alls behöva vara stort, men tillräckligt för att jag skulle känna mig som hemma. Kanske inte på heltid, men i perioder.

Jag älskar Gotland och i synnerhet Fårö. Det är något visst med den ön och jag förstår varför både konstnärer och storheter som Ingmar Bergman hämtat sin inspiration där. Jag drömmer om att hitta en liten övergiven ruin eller fiskebod eller varför inte en tomt där jag sakta men säkert kan bygga upp min dröm om en litet hus i kalksten. Sådär vackert som bara ett enkelt stenhus i en magisk miljö kan vara.


 
 
Trevlig helg!
 
/Anna

Inga kommentarer: