tisdag 16 december 2014

New camera


Välkommen hem till mig kära lilla Lumix GX7. En riktigt bra och fin kamera har saknats i mitt liv. Jag har lånat nära och käras kameror och testat mig fram ett tag, men nu har jag äntligen gjort slag i saken och köpt en egen. Valet föll på en Lumix GX7- en kompakt systemkamera av bästa kvalitet och som rekommenderas av bla Fotografiska och flera kända fotografer.

Det ska bli fantastiskt härligt att äntligen få förgylla bloggen med lite bra bilder. Sedan är det förstås en rolig utmaning att lära sig kameran och utveckla fotograferandet. Det ser jag verkligen fram emot. 

Kameran köpte jag hos Scandinavian Photo som ligger på Kungsholmen i Stockholm. Visst skulle jag lika gärna ha kunnat köpt den hos de stora kedjorna, men jag föredrar ändå att köpa sådana här varor hos mindre återförsäljare som är proffs. Att gå in i butiken var en härlig upplevelse bara i sig. Så många duktiga och kreativa människor på en och samma plats. Otroligt inspirerande. Under våren anordnar Scandinavian Photo fotokurser/workshops och när man köper en systemkamera nu innan jul så ingår det i priset. Så det ska jag definitivt utnyttja. Man kan aldrig lära sig för lite.

Kreativitet och glädje!

Love!
/Anna

Inga kommentarer: